Posts

YOGA NEDİR? NE DEĞİLDİR?

Image
 Muhteşem bir günden, sabahın bu sıcacık güneşiyle herkese MERHABALAR ❤ Anın akışından kalbime ve bilişime düşenlerde Yoga nedir ve aslında ne değildir konusunu ele almak geçti.  2016'da aldığım yoga eğitmenlik eğitimimle beraber devam eden yoga yolculuğumdan, yoga sınıflarımda ki edindiğim deneyimlerimden ve kendi yoga pratiklerimden geliştirdiğim duygu, düşünce ve hissiyatlarım doğrultusunda kendimce, dilim döndüğünce bu konuyu değerlendirmeyi niyet ettim.                                                             Öncelikle ifade etmek isterim ki yoga bir din değildir , bir  yaşam felsefesidir.  Yoga Hindistan’da ortaya çıkması sebebiyle Hinduizm ile bağdaştırılıyor ancak yoga; dini, dili, ırkı, cinsiyeti, yaşı, beden tipi, inançları, dünya görüşleri ne olursa olsun herkesin deneyimleyebileceği bir yaşam felsefesidir,  kişisel bedensel, zihinsel ve ruhsal gelişim aracı dır .  Öyleyse haydi başlayalım:)  YOGA NE DEMEKTİR? Bu soruyu cevaplamak için öncelikle kelime olarak değerlen

AN'ın AKIŞINDAN BUGÜN (21.02.2021)

Image
Uzun bir süredir hayata geçirmeyi düşündüğüm fikirlerim arasında hep var olmuş olan ve aslında bugüne kadar gerek akademik kariyerimdeki uzmanlık alanlarım gerekse spiritüel alanda ilgimi çeken, eğitimlerini aldığım, seminerlerine katıldığım, kendimce anlam bulduğum ve ilgiyle araştırmakta olduğum tüm konularla ilgili kendi günlüklerimde yazmakta olduğum notlarımı bugünden itibaren katkı olması niyetiyle AN'ın Akışında Kalbime, Bilişime ve Hislerime gelenleri kendimce, dilim döndüğünce blog sayfamda paylaşmaya karar verdim.  Üniversite yıllarımda seçmeli derslerimizden birisi olan CTE (Computer Technology Education) dersimizde içerik etkinliğimiz gereğince kendi blog hesaplarımızı oluşturmuştuk.  2012'den bugüne (21.02.2021) herhangi bir dijital platformda yazılarımı paylaşmamıştım.  Taa ki bugüne kadar☺   Peki ne oldu da bugün blog sayfamı uzun bir kış uykusundan uyandırmaya karar verdim derseniz,  sanıyorum ki hayatın ertelemeye hiç gelmediğini diğer günlerden daha farklı bir
International Journal of Innovative Education Research 3 (3):15-25, July-Sept. 2015                           © SEAHI PUBLICATIONS, 2015      www.seahipaj.org           ISSN: 2354-2942  (PDF) THE ROLE OF USING GAMES IN ELT: TEENAGERS. Available from:  https://www.researchgate.net/publication/281741564_THE_ROLE_OF_USING_GAMES_IN_ELT_TEENAGERS#fullTextFileContent THE ROLE OF USING GAMES IN ELT: TEENAGERS 1Ayten Yıltanlılar & Assist. Prof. Dr. Çağda Kıvanç Çağanağa2 1European University of Lefke Cyprus ayiltanlilar @eul.edu.tr 2European University of Lefke Cyprus ckivanc @eul.edu.tr ABSTRACT  The scope of this study is the role of using games with teenagers in English language teaching. This study examines the advantages and the disadvantages of using games in language teaching. This study has two participants. One of the participants is male and the other one is female; therefore, it was a qualitative study. In order to gather valid information pilot lessons were applied thr

"CTE319" and "wiki' / 'KWL' and 'wiki'.

I haven't heard about Wiki up today.  I want to learn to what extend can I can use this tool in my profession. I think using personal web site with  students helps teach English.  How?  In my opinion, as we do in our course, each web site has its own vocabulary peculiar to them.  For example, I learned many words that I haven't even known its meaning like "embed, concordances, vocabulary profiling, data driven learning, locating podcast, text-to speech and etc.." I think these words and word phrases are specific to these tools that raised my awareness on what do they mean and how I can implement them in my teaching.  What we can infer from these lines above, by unconsciously I learned new vocabulary, I expended my vocabulary repertoire.  Moreover, most of these tools require from us to comment on post of other people, get interact and send the message that we want to send through these tools so in that case good communicative skills are essential.  To establish this

Web 2.0 Tool: Storybird

Web 2.0 Tool: Storybird In this blog post you will find information on which tool I used to create my Second Conditional activity , the reason why I chose the tool that I chose and the how I will put into effect this application in my future profession. First of all, I want you all to bear in your mind that there are very good tools with different functions which can meet your needs in your teaching profession especially when you want to creat e activities, exercises and test.   When it comes to what I did, I should tell that the link which is below helped me a lot to discover the varieties of tools that can be used in teaching which will provide me efficiency and effectiveness .   

IMITATION AND CREATIVITY IN THE LEARNING PROCESS

Image
IMITATION AND CREATIVITY IN THE LEARNING PROCESS Imitation and creativity are two distinct issues that can be debated and still debated by people.  In this post you will see how imitation and creativity find their existence and became a debatable issue in the learning process.  These two points are what I am also interested in.  I have been always curious about that and now I found an opportunity to get more involved in this issue and figure out what is your point of view on this controversial issue :)  I think that it will be joyful journey for me to discover more different perspectives on this issue with the help of your contributions. Learning by imitation =) It is known that imitation i s one of the important characteristics of all species in the world because every species has an instinct to imitate and learn.  For example, think of  big cats like lions, what do they do? They bring their kitten to show how they hunt a gazelle or antelope.  This shows how kitt

Technology